Update September

Under september fortsatte vi att skjuta mycket. Vi fick även skyddsvaktsutbildning och tränade på allt möjligt.
Första snön föll den 28/9 medans det garanterat var +15 hemma i Sthlm.

En måndag när vi kom tillbaka från permis fick vi order att packa våra packningar för en dag på skjutbanan.
Ganska väntat ändå så blev det en ganska stor övning som mest innebar gå massa. En bodensare åkte runt samma väg vi hade gått senare och mätte upp sträckan till 5 mil, på 2 dagar. Visst, inga problem egentligen men vädret och utrustningen vi bar gjorde det inte lättare. Blött överallt och bärandet av  "skadade" på bårar för att vi skulle lära oss sög verkligen.

Första frosten kom den andra natten, då allt var blött och vi sov ensamma i vindskydd. Klockan fyra skulle jag och min grupp upp och ha ett spaningsuppdrag.
Eftersom jag var den enda med klocka så blev det mitt uppdrag att väcka de andra.
Jag vaknade av kramp i hela kroppen, det var kallt, blött och förjävligt. Alla kläder och sovsäck osv hade frusit, hade ju glömt att stoppa ner det jag ville torka i sovsäcken och hoppas att det höll sig lite varmare.
Med riktigt skrumpliga fötter och feta skavsår kom vi tillbaka till regementet och fick äta våran ärtsoppa på torsdagen.
image30


^^:P
Oktober kommer imorgon!

Kommentarer
Postat av: Karin

Oh fuck! Nu har jag sett det..Iiih! Min pappa har en egen synonym till skavsår som jag fått höra ett antal gånger under min fotbollskarriär: TJÄNSTEFEL!
Tackar för sällskapet och de fina orden!

2007-06-24 @ 16:10:24
URL: http://explicit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0