Hemma på permis

Nu är jag återigen hemma igen.
Det är 4 tjänstedagar av de totalt 9 dagar som jag har kvar tills jag muckar.
De två veckorna som har gått kändes som en evighet, vi gjorde massa saker och hade inte speciellt mycket ledig tid.

Måndagen då vi kom upp med tåget så var det förberedelser inför slutövningen.

Tisdagen rullade vi ut, camouflerade oss och ställde upp inför hela artilleribataljonen som vi skulle ha slutövning med.
Sedan drog vi iväg med uppgiften att ta och säkra ett flygfält åt artilleristerna. Motståndet var inte allt för hårt men min vagn blev tyvärr utskjuten som vanligt.

Onsdagen så fick vi se haubitsarna skjuta skarpt från ca 1.5 km´s avstånd. Det var en riktigt mäktig upplevelse när man hörde granaterna vina i luften och synen när dom sköt luftbrisader.

Torsdagen anföll vi mot en gerillastyrka och vi dog en gång till :P

Fredagen hade Artbataljonen återhämtning och vi fick träna lågintensiv posttjänst runt våran förläggning. Tre styck Vehicle checkpoints och patruller och ganska mycket vila.

Lördagen så anföll och tillfångatog vi ledaren för gerillastyrkan i Sydiens Befrielse Armé och åkte tillbaka för att påbörja våran slutvård.

Så från lördagen till onsdagen vårdade vi hela dagarna och kvällarna, torrdrog alla vapen, plockade loss delar på våra stridsfordon och städade ur all skit.

Torsdag och fredag bestod av fystester och lite städning.

Bilder från slutövningen:
Dag 1.
 
Artilleriets skjutplats
image20 
En av våra stridsfordon kör fast i leran
image21
Jag i vagnen.
image22


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0